mandag, mars 09, 2009

The Fray - The Fray


Man blir ganske sikkert stemplet som kjedelig & kjip hvis man sier høyt at du hører på The Fray. Du har garantert hørt sangen How To Save A Life, og selv om jeg syntes den er veldig fin, kan jeg tenke meg at et helt album fra Colorado-gutta kan bli litt mye i lengden. Med Isaac Slades til tider slitsomme stemme, og i tillegg kan det fort bli veldig mye av det samme pianodrevne musikken.

Førstesingelen You Found Me ga meg allikevel store forventinger, for dette er virkelig en bra sang! Minner veldig om HTSAL, bare enda bedre. Refrenget, verset, bridgen, alt, er ypperlig bra, og teksten er slettes ikke ueffen heller..

01: SYNDICATE (8/10) [3:32]
Plata åpner veldig lovende, hvor piano og gitar flyter over hverandre på usedvanlig typisk Fray-vis. Er ikke så mye å si, bortsett fra at både refrenget og verset har gitt et veldig godt førsteinntrykk, og at den er en av de beste låtene på plata.

02: ABSOLUTE (6,5/10) [3:49]
Forventingene er veldig høye etter den gode åpningslåta, og de fortsetter helt greit. Refrenget er det beste på denne sangen..

03: YOU FOUND ME (9/10) [4:00]

04: SAY WHEN (7,5/10) [5:05]
Andresingelen, og jeg synes ikke denne er så verst, faktisk. Fin oppbygging på sangen, og Slades skal ha det at han synger godt når han kommer opp i falsetto. Nok en god låt..

05: NEVER SAY NEVER (6/10) [4:19]
Selv om de første fire har vært veldig gode, gjør det ikke noe med litt forandring, men her kommer det, får kanskje si "igjen" en låt man føler man har hørt mange ganger før. Fin sang, for all del, men jeg synes den blir litt for kjedelig. Svakeste så langt..

06: WHERE THE STORY ENDS (6/10) [3:57]
Denne låta går også litt i glemmeboka for min del. Introen trekker den litt opp, noe Fray også pleier å være flinke til generelt.

07: ENOUGH FOR NOW (7/10) [4:18]
En fin låt, selv om den fort kan bli litt anonym

08: UNGODLY HOUR (7,5/10) [5:07]
Det første jeg tenker på når jeg hører denne, er en eller annen background-sound fra Lost. Den er faktisk utrolig lik i starten, og resten av sangen er også nydelig. Det siste minuttet er popmusikk på sitt beste! I like it..

09: WE BUILD THEN WE BREAK (5,5/10) [3:48]
Den mest rocka låta på plata, uten at det gir meg så fryktelig mye. Helt på det jevne, men kanskje også den dårligste sangen på albumet.

10: HAPPINESS (7,5/10) [5:25]
Hadde forventinger til den her etter at big-brother skrøyt avslutingslåta høyt opp i skyene. Og den avslutter albumet virkelig med stil. David Welsh leker seg alene med gitaren i ca 3 minutter, før hele bandet kommer inn.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Overraskende bra av det jeg trodde skulle bli en solid skuffelse etter å ha hørt "You Found Me". Det begynner veldig bra, før midtpartiet er litt mer på det jevne, mens avslutningen er, med unntak av spor nummer 10, veldig bra. med Albumet får 7.05 i snitt fordelt på 10 sanger, og er dermed, skal vi tro, hakket bedre enn U2s No Line On The Horizon.

Anbefalte sanger;
You Found Me
Syndicate
Happiness

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden